تلگرام از خیلی جهات شبیه به واتس‌اپ و وایبر است، از تیک سبزی که هنگام تحویل پیام به مخاطب کنار آن به نمایش در می‌آید تا پس‌زمینه‌های کارتونی صفحه‌های گفت‌و‌گوی مخاطبان. اما امنیت و سرعت تلگرام است که آن را با واتس‌اپ و وایبر متمایز کرده است. در ادامه به شرح و بررسی این دو دلیل می پردازیم:


۱- سرعت بالای تلگرام
تمام کسانی که با تلگرام کار می کنند بی شک به این نکته واقف هستند که تلگرام یکی از پر سرعت ترین اپلیکیشن های پیام رسان است. این را هنگامی که یک فایل چند رسانه ای را می خواهید ارسال کنید به خوبی درک خواهید کرد. به خصوص اگر قبلا از وایبر استفاده کرده باشید! همچنین تلگرام به شما اجازه به اشتراک گذاری فایل تا حجم ۱.۵ گیگابیت را میدهد که برای یک اپلیکیش پیام رسان بی نظیر است!

۲- امنیت تلگرام
تلگرام از پروتکل MTProto برای امنیت هرچه بیشتر استفاده کرده است که در عین حال سرعت بالای پیام‌رسانی را نیز حتی در ارتباطات ضعیف اینترنتی فراهم آورده است. همچنین علاوه بر این، تلگرام قابلیت «گفتگوی امن» (Secret Chats) را نیز برای امنیت بالاتر در اپلیکیشن قرار داده است. گفت‌و‌گو‌هایی که در حالت امن انجام می‌دهید روی فضای ابری تلگرام ذخیره نمی‌شوند، می‌توانید تنظیم کنید که پیام‌های شما بعد از خواندن از بین بروند، فقط در دستگاهایی که از آن‌ها ارسال شده‌اند دیده شوند، امکان فوروارد کردن را نداشته باشند و علاوه بر این‌ها با یک الگوریتم رمز‌نگاری ۱۲۸ بیتی نیز برای جاسوسان غیر قابل خواندن شوند.

 

منبع امیر هک